50% mniej depresji dzięki witaminom B6 i B12

dr Ulrich  Fricke

dr Ulrich Fricke

26 czerwca 2020

O witaminach z grupy B wiemy, że wspierają funkcjonowanie układu nerwowego. Teraz naukowcy z uniwersytetu w Montrealu w Kanadzie sprawdzili, jaki wpływ mają one na depresję. 

str 17 Fotolia_30923496_Subscription_Monthly_XXL

Witaminy z grupy B

Zgodnie z informacjami opublikowanymi na łamach magazynu European Journal of Clinical Nutrition, sprawdzili oni najpierw dane 13 68 mężczyzn i kobiet (średnia wieku – 74 lata). W okresie trzyletniej obserwacji u 170 probantów rozwinęła się depresja.

Z analizy statystycznej wynika, że dobre zaopatrzenie organizmu w witaminę B6 obniża ryzyko zachorowania na depresję u kobiet o 43%. W przypadku mężczyzn witamina B12 zmniejszyła to ryzyko nawet o 58%. Naukowcy uznali to za jednoznaczną wskazówkę, jakoby zarówno mężczyźni, jak i kobiety profitowali z przyjmowania tych witamin.

Co możesz zrobić: Najlepszymi źródłami witamin z grupy B w pożywieniu są produkty pełnoziarniste, orzechy, rośliny strączkowe oraz zielone warzywa liściaste (np. kwasu foliowego i witaminy B6). Witaminę B12 znajdziemy natomiast tylko w produktach spożywczych pochodzenia zwierzęcego. Jeśli masz skłonności do depresyjnych nastrojów, warto przyjmować preparat z witaminami z grupy B. Dzięki niemu na pewno pokryjesz swoje zapotrzebowanie na nie. Możesz kupić łączony preparat witaminowy, nawet w supermarkecie – jego cena to kilkanaście złotych.

Podobne Artykuły

Więcej Artykułów