Sok wiśniowy ułatwia zasypianie

Beate Rossbach

Beate Rossbach

26 czerwca 2020

Źle sypiasz? Codziennie wypijaj dwie szklanki soku wiśniowego. Takie wyniki przedstawili naukowcy z uniwersytetu w Baton Rouge (USA), publikując swoje badanie w American Journal of Therapeutics.

str. 16 Fotolia_207947869_Subscription_Monthly_XXL

AKTUALNOŚCI

Jedenastu wolontariuszy z zaburzeniami snu przez dwa tygodnie otrzymywało najpierw sok kontrolny, a następnie przez dwa tygodnie codziennie 240 ml soku z wiśni. W tym czasie monitorowano zachowania pacjentów podczas snu. W fazie, podczas której stosowano sok z wiśni, pacjenci spali w nocy średnio 84 minuty dłużej – czyli prawie półtorej godziny. Wiśnie zwiększają stężenie serotoniny wspierającej sen. Zawierają one procyjanidynę B2 z grupy polifenoli. Substancja hamuje enzym, odpowiedzialny za rozkład serotoniny.

Beate Rossbach radzi: Sok wiśniowy można kupić w sklepie ze zdrową lub ekologiczną żywnością. Wypij jedną szklankę soku do obiadu i jedną wieczorem (na godzinę przed pójściem spać).

Podobne Artykuły

Więcej Artykułów